5 prostych sposobów na szybki detoks

Efekty przyjdą szybciej, niż się spodziewacie

Reklama
5 prostych sposobów na szybki detoks fot. Getty Images

Od stuleci jest jedną z najlepszych metod, żeby zgubić zbędne kilogramy i poprawić wygląd skóry, włosów i paznokci. Pomaga także uporać się z bólami głowy czy pleców, zwiększa odporność (m.in. na alergeny) oraz… usprawnia pamięć. Czasem wystarczy kilkudniowe oczyszczanie organizmu, by zobaczyć jego zbawienne efekty. Oto nasze pomysły:

 

Ciało na detoksie

 

1. Dieta sokowa

Polecana przez zaprzyjaźniony z nami magazyn Shape. Sprawdza się, kiedy chcesz zrzucić od kilograma do trzech albo planujesz dłuższą dietę i potrzebujesz wcześniej wprowadzić organizm na inne obroty. Soki Shape są naprawdę pyszne, a zawarte w nich kurkuma, imbir i pieprz cayenne doskonale usuwają toksyny z organizmu, jednocześnie działając przeciwzapalnie. Możesz skomponować swój własny zestaw soków. Szczegóły znajdziesz na stronie Juice.shape.pl

Reklama

2. Detoks jabłkowy

Przez 3 lub 4 dni jedz wyłącznie jabłka – polecane są zwłaszcza te wcześnie dojrzewających odmian. Najlepiej co najmniej sześć dziennie. Nie musisz martwić się o kalorie, a jelita Ci podziękują.

3. Sól gorzka (epsom)

To nic innego jak siarczan magnezu – dostępny w każdej aptece. To jedna z najbardziej popularnych, a przy tym najtańszych metod oczyszczania jelit. Wystarczy łyżeczkę soli rozpuścić w gorącej wodzie i wypić. Efekty poczujesz po kilku godzinach. 

4. Woda z cytryną

Detoks w łagodnej wersji? Do wody, którą codziennie pijesz, dodaj kilka kropel cytryny (a najlepiej połówkę). Kwasek cytrynowy wspomaga oczyszczanie, a także wyłapuje i uszkadza cząsteczki tłuszczu. 

 

10 prostych trików ułatwiających zdrowe odżywianie

 

5. Szlaban na słodycze

Z diety wystarczy wyeliminować słodycze. Łatwo powiedzieć, trudniej zrobić. Dlatego, jeśli już koniecznie musisz zjeść coś słodkiego, postaw na cukier w zdrowszej postaci – owoce albo daktyle. Byle nie za często. Jeśli będziesz konsekwentna, szybko wyzbędziesz się apetytu na ciastka, torty i batony.

 

A jeśli wytrwasz te kilka dni i na własne oczy zobaczysz, że detoks działa, być może będziesz chciała nieco zmodyfikować swoje wcześniejsze nawyki żywieniowe. Wystarczy ograniczyć spożycie mięsa, węglowodanów i cukrów. Na rzecz jedzenia większych ilości owoców, warzyw i… czosnku. Co do picia? Soki (patrz punkt pierwszy), woda i herbaty ziołowe. Nie bez znaczenia jest także aktywność fizyczna, która pomoże dodatkowo poradzić sobie ze stresem. Szczególnie polecane są joga lub thai chi. A gdy dodać do tego masaże i medytację... – od detoksu można się uzależnić.

 

Reklama

Polecane wideo

Reklama

Zobacz galerię - 8 zdjęć

Reklama

Podobne tematy

Skomentuj
Reklama