4 oznaki, które sygnalizują, że spożywasz za dużo cukru

Senność, tycie... osłabiona odporność to tylko niektóre z nich

Reklama
4 oznaki, które sygnalizują, że spożywasz za dużo cukru

Czy spożywasz za dużo cukru?

Nie jesz zbyt dużo ciast i nie jesteś uzależniona od batoników? Jednak mimo to możesz spożywać zbyt dużo cukru. Niestety ten jest wszędzie! Cukier to przecież „puste kalorie”, bo nie zawiera żadnych użytecznych składników odżywczych. Większość przetworzonych produktów zawiera dużą ilość cukrów, podobnie jak gotowe dania. Miska suchych płatków zbożowych kryje w sobie 3 łyżeczki cukru. Przerażające? Sprawdźcie zatem objawy, które mogą sygnalizować, że w Waszej diecie jest zbyt dużo niezdrowych „słodkości”. 

 

Czemu nie powinno się spożywać wody z cytryną?

Reklama

1. Szybsze starzenie

Niestety, ale nadmiernie spożywanie cukru może doprowadzić do przedwczesnego starzenia się skóry. Zbyt dużo cukru może również przyczynić się do zaburzenia równowagi gospodarki hormonalnej, to może powodować np. trądzik wzdłuż linii szczęki – nawet w dorosłym wieku, a także egzemy. 

2. Wieczny głód

Cukier jest silnie uzależniający. Wykazano, że pokarmy o jego dużej zawartości aktywują „drogę nagrody„ w mózgu przez uwalnianie dopaminy. Na podobnej zasadzie działają narkotyki. Musimy zapełniać zapotrzebowanie na słodkości, które prowadzą do wzdęć i tycia

3. Brak energii 

Glukoza jest niezbędna do produkcji energii, ważne jest jednak, aby utrzymać poziom cukru we krwi w sposób zrównoważony. Po spożyciu cukru, trzustka uwalnia insulinę, która pomaga transportować glukozę do komórek, dzięki czemu doświadczamy przypływu energii. Kiedy cukier się kończy, odczuwamy zmęczenie. Im więcej cukru spożywamy, tym wyższy próg startowy całego procesu. Można sobie w prosty sposób wyobrazić. Jednak ten błędny krąg wbrew pozorom, może prowadzić również do bezsenności. Zbyt duże stężenie cukru we krwi może zaburzać naturalne procesy.

 

5 prostych sposobów na szybki detoks

4. Słaba odporność

Żeby tego było mało, zbyt często spożywanie cukru nadwyręża nasz system immunologiczny. 70 proc. naszego układu odpornościowego znajduje się w jelitach, które wspierane są przez bakterie jelitowe. Dlatego ważne jest, aby zachować ich równowagę w organizmie. Dieta wysoka w cukry żywi mniej pożądane bakterie i drożdże, które mogą wpływać na funkcjonowanie układu odpornościowego. Co Wy na to?

Reklama

Polecane wideo

Reklama

Zobacz galerię - 8 zdjęć

Reklama

Podobne tematy

Skomentuj
Reklama