Jeśli chcesz schudnąć, codziennie jedz to na śniadanie

Najnowsze stanowisko dietetyków

Jeśli chcesz schudnąć, codziennie jedz to na śniadanie fot. Getty Images

Jeśli wraz z nadejściem nowego roku postanowiłyście schudnąć i nadal macie motywacje, by to postanowienie wprowadzić go w życie, mamy dla Was dobrą wiadomość. Jest coś, co możecie zrobić, by ułatwić sobie osiągnięcie celu. I, jak się okazuje, nie będziecie musiały chodzić głodne. Zadanie polega bowiem na... jedzeniu. A konkretnie odpowiednim skomponowaniu śniadania.

 

Dietetyczne trendy 2018 roku. Co i jak będziemy jeść?

 

Co jeść, by schudnąć?

Zgodnie z najnowszym stanowiskiem ekspertów CSIRO (Commonwealth Scientific and Industrial Research Organisation), pierwszy posiłek w ciągu dnia powinien zawierać przede wszystkim białko. A dokładnie jego 25 gramów. Czyli znacznie więcej niż spożywamy na ogół (według badań mężczyźni codziennie rano zjadają go jedynie 15, a kobiety 11 gramów). By osiągnąć upragnioną wagę wystarczy więc jeść... więcej. W ten sposób nie tylko poprawimy swój metamolizm, ale i raz na zawsze pozbędziemy się napadów głodu, z powodu których najczęściej sięgamy po śmieciowe jedzenie albo pochłaniamy zbyt duże porcje.

 

Co to oznacza w praktyce? Pora, by swoją ulubioną owsiankę, zamienić na jajka, chude mięso albo nabiał. A także orzechy oraz warzywa strączkowe. Przykładowe śniadanie może składać się więc z dwóch jajek, tosta i kawy z mlekiem albo musli z jogurtem greckim (200 g takiego jogurtu to ok. 10 g białka). My już mamy na nie apetyt.

 

Sprawdźcie, ile kalorii dziennie należy jeść według najnowszych zaleceń

Reklama

Polecane wideo

Zobacz galerię - 8 zdjęć

Podobne tematy

Skomentuj