Powraca najmodniejszy brand lat 80.

Brand był obiektem pożądania młodych ludzi we Włoszech i USA

Reklama
Powraca najmodniejszy brand lat 80. instagram.com/fiorucci

Na przełomie lat 70. i 80 ubrania włoskiej Fiorucci były obiektem pożądania młodych ludzi we Włoszech i Stanach Zjednoczonych, od legginsów z PVC, graficznych T-shirtów w zwierzęce wzory po błyszczące kreacje na wieczór. Założyciel marki Emilio Fiorucci po pobycie w Londynie w 1967 roku estetykę swojej nowo założonej marki oparł na modnym wówczas w Wielkiej Brytanii stylu Swingującego Londynu.

Fiorucci powraca na scenę

Reklama

W połowie lat 70. Fiorucci odniosło międzynarodowy sukces i otwierało kolejne sklepy w Mediolanie, Londynie i Nowym Jorku. Na szczególną uwagę zasługuje ten ostatni, który był w latach 80. modnym miejscem spotkań śmietanki towarzyskiej Wielkiego Jabłka. To tu swój pierwszy koncert dała w wieku 16-stu lat Madonna, Jackie O i Ellizabeth Taylor pijały w butikowej kawiarence espresso, Truman Capote podpisywał swoje książki, a Marc Jacobs znalazł swoją pierwszą pracę.

 

Emilio Fiorucci fot. Getty Images


W tym roku Fiorucci świętuje 50-lecie. Z tej okazji marka powraca z nową kolekcją (dostępna jest m.in. w Barneys New York i na Zalando), a nakładem wydawnictwa Rizzoli ukazał się album poświęcony historii marki, w którym znajdziemy m.in. wywiad z Marcem Jacobsem, a wstęp napisała sama Sophia Coppola.

Reklama

Polecane wideo

Reklama

Zobacz galerię - 9 zdjęć

Reklama

Podobne tematy

Skomentuj
Reklama